onsdag 27. desember 2006

Leggetid


Klokka på bloggen er helt på tur men jeg aner ikke hvordan jeg skal finne ut av det.


I dag har jeg våget meg ut i vinterværet: øsende pøsende regn og massiv vind. Jeg var veldig flink for jeg var innom en garnbutikk og forlot den med 10 knapper og en liten bambusrundpinne nr. 3. Ikke noe garn.


Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal sove i natt eller ikke. Jeg mangler 10 cm på arm nr 1 på den rosa jakka. Arm nr 2 er ikke på begynt. Flyet til ungen letter fra Værnes kl. 14.00. Klokka i min verden er 01.30 og klokka på bloggen er i sin egen verden.

Om jeg lar være å sove så blir jeg sikkert ferdig med jakka før ungen drar. Den blir neppe så fin siden jeg kommer til å slurve med monteringa. Rekker jeg å få den ferdig. Jeg må strikke halskant og stolper og sy i knapper og hekle kanter nederst på ermene og bolen.

Ungen vil gjerne ha den ferdig i går siden garnet er så ufattelig deilig. Inca fra Rauma.

Jeg var veldig innstilt på å stresse den ferdig men da det var umulig å få tak i Charmed sesong 6 i byen i dag så gikk piffen litt ut av meg. Jeg må ha noe å se mens jeg strikker. Ringenes Herre triologien var funnet fram men de snappet ungen til seg for de må hun ha med seg til Vestlandet.

Dessuten skal jeg i et stort familieselskap i morgen ettermiddag og siden jeg treffer de fleste bare en gang i året så er det kanskje en fordel å være våken i selskapet.


Ungen mumlet noe om at hun måtte ha sokker, skjerf, lue og pulsvarmere som passet til jakka. Hun har nemmelig sansen for detaljer.


Kosestrikke ferdig jakka eller gjespe-banne-stresse ferdig jakka? I natt går jeg for kosestrikking. Mangler jo noe å se på TV :)


Ingen tur til dyrlegen for Store Grå i dag. Han trår ikke på foten men han er merkbart bedre for han beveger den på en annen måte. Har gitt han frist til fredag for da har han haltet en uke. Han er så hysterisk redd av seg at jeg velger å vente.

Ingen kommentarer: