fredag 12. januar 2007

Curlicue




Nå er jeg endelig og omsider ferdig med det hersens teppe. Det er turkis bortsett fra det siste feltet som ble turkis og hvitt. Hadde akkurat ikke nok garn og gadd ikke å kjøpe et nøste til. Burde sikkert strekke litt på det etter runden i vaskemaskina men det får vente, muligens det burde hilse på strykejernet også :)


Tirsdag forlot Store Grå oss og flyttet til Dyrebeskyttelsen. Håper noen snart finner ut at han er akkurat den katten de vil ha. Han er utrolig snill og god og fortjener et hjem hvor folk vil kose og degge med han. http://www.dyrebeskyttelsen-trondheim.no/omplassering/ Her er alle kattene de har inne til omplassering.


Samira og han likte ikke hverandre så derfor kunne han ikke bli hos oss. Trist at han dro men samtidig er det godt å se at Samira slapper av hjemme igjen og tør å leke rundt på stua, spise på kjøkkenet og gå ut kjøkkenveien. Hun har sovet i fanget mitt igjen og det har hun ikke gjort siden Store Grå flyttet inn i slutten av oktober.


Jeg er sånn skikkelig trøtt. Nevøen min på 5 og niesen min på 3 1/2 sov over hos oss i natt. Hannah er hos pappan sin. Niesen sovnet ikke før rundt halv tolv og er uofisiell Norgesmester i forhalingsteknikker for å slippe å legge seg. Kl. 8 i dag tidlig kom solstrålen til søskenbarnet mitt. Solstrålen er 2 1/2. I dag har jeg lekt 3 barnsmor, fredsmegler, kaoskontrollerer og alt mulig annet. Hvordan noen orker å gå hjemme med 3 unger under skolealder skjønner jeg ikke. De roter bare verre og har et vanvittig tempo. De er skjønne også men det blir en stund til jeg gjør noe sånt igjen. Et barn om gangen er akkurat passe.


Da kl. ble 4 så hadde alle barna dratt og jeg kunne kollapse litt foran PCen. Egentlig skulle jeg strikke masse i kveld men jeg har bare sløvet og ryddet. Nå er jeg uten barn helt til ungen kommer hjem på mandag. 12 åringer roter ikke heldigvis, men de kan mase og skravle hull i hodet på meg men det er noe helt annet siden det er mitt fantastiske perfekte akkurat passe store barn som gjør det.

Ingen kommentarer: