mandag 1. januar 2007

Planlegging og smårydding


Jeg har meldt meg på ganske så mange alonger så i kveld har jeg ryddet i garn, printet oppskrifter og lett i gamle oppskrifter. Kurven er fylt opp med januarprosjektene mine.
I dag har jeg også laget meg en liste over UFOene mine:
* Curlicue nr. 2- Skal begynne på felt 7. Begynte i mai tror jeg. Turkis Gjesdal ullteppegarn.
* Sort skjerf- Feste tråder og rosetter
* Sort alpelue- Feste tråder
* Lilla bomullsklut- Feste tråder
* Victorialue - Lage bloms og feste tråder
* Jakke i Mohair Lux - Montere og feste tråder
* Jakke i Karisma - Har strikket ca. 30 cm av bolen
* Hals i Ara - Montere og feste tråder
* Vest i Silke Tweed - Strikket 30 cm på bakstykket
* Sorte pulsvarmere - Montere og feste tråder
* Blå standard raggsokk - Strikke sokk 2
* Genser i Flamingo - Strikket ca. 20 cm på bolen
* Bomullssjal - Feste tråder og dekorere
* Lue i Ara - Feste tråder og montere
* Lue i Raumagarn - Feste tråder og lage dusk
* Votter i Raumagarn - Feste tråder, lage snorer og dusker
* Grønne raggsokker - Strikke 1 sokk til og en halv sokk til
* Brigid sokker - Strikket 8 cm på sokk 1
* Barbieantrekk - Feste tråder og montere
* Votter i Ara - Montere og feste tråder
* Hello Kitty veske i Paris - Feste tråder, brodere og montere
* Snicket sokker i Lana Grossa - Strikke sokk 2
* Sokker i Opal Ugle - Strikke sokk 2
* Pulsvarmer i Gjesdal Alpakka - Strikke nr. 2
De eldste er iallefall 2 år og de yngste er 2-3 månder.
Har strikket litt på et sjerf til store-niesen, drops alpakka og kid silk haze. Forsinket julegave fra tanten.
Ellers var jeg en tur til opphavet i dag. Deilig siden mamsen hadde nybakte og varme brød når jeg kom. Det besteste jeg vet er nybakt varmt brød med brunost. Spilte litt Buzz med brodern. Litt tøysete egentlig siden han er 36 og jeg er 35. Blir fremdeles småfurten når han slår meg. Brodern var dristigere og spilte med sin 5 år gamle sønn som er verdens desidert dårligste taper. Legendarisk dårlig taper.
Store Grå den fjompen smatt ut i dag da Lillepusen ville inn. Han har fremdeles vondt i benet og har derfor vært inne i over en uke. Han hadde selvfølgelig vært ute og sloss igjen og revet opp såret på foten igjen. Nå greier han igjen ikke å gå på benet. Dustete katt. Han er jo liksom blitt kastrert og skal kun inntressere seg for soving og spising og kosing. Håper Dyrebeskyttelsen snart har plass til han siden Lillepusen og han ikke går sammen i det hele tatt. Dypt savnet blir han når han drar selv om jeg har visst hele tiden at vi ikke kan beholde han.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj du har mange ufoe. Da er det bare å trø i gang, selv om du mange ganger sikkert fristes av å starte på noe nytt.
Ønsker deg et riktig godt nytt år.