tirsdag 30. januar 2007

Treg og ustrukturert blogging



Hannah og venninna fikk seg et par pulsvarmere hver. To nøster Inka ga meg 3 par pulsvarmere på utrolig kort tid. Deilig med litt tykt garn innimellom. Deilig med masseproduksjon for da blir det noe på meg også.



Januarlua er omsider ferdig. Jeg strikket den uten perler. Birk får æren av å prøve den. Jeg hadde store planer om å strikke den i to farver og med perler men så ble jeg så utrolig lei så jeg rekte opp og så fant jeg ut at jeg skulle strikke den i dobbel alpakka men da ble perlene så små og så rekte jeg opp igjen. I ren frustrasjon så ble det sort alpakka fra Gjesdal og garantert den siste lua i akkurat dette mønsteret.


Søstra mi ymtet frampå at hun trengte noen fingerløsevotter. Disse strikket jeg i blå Inca etter mønster fra Garnstudio. Jeg er godt i gang med par nr. 2 i Mirasol siden jeg også har lyst på noen slike. Jeg verker i knokene når det er kaldt ute.


Lille Niese måtte ha flere halser sa moren. Disse er så kjapt og greit å strikke. Denne er strikket i rester av Smart.
Jeg er med i en sokkebyttering og her er mitt par som skal til en "Sokkevenn". Jaywalkers strikket i Løve Baby og Hosegarn. Deilig garn og strikke med og jeg synes at stripene kommer så fint fram når jeg strikker Jaywalkers.

Jeg har som vanlig for mange prosjekter på pinnene og må prøve å styre stødig og holde tunga rett i munnen sånn at jeg husker hva det er jeg skal strikke, og til hvem og når det burde være ferdig.

Ingen kommentarer: